Wednesday, 28 September 2011

Status Afiq terkini (28/09/11 (Rabu)

Assalamualaikum,
Update status Afiq setakat 28/09/11.
Afiq nampak lemah sejak operation gastrostomy hari tu (dah hampir 2 minggu lepas operation). Tapi ada masalah sikit, tempat tebuk perut tu bocor. So, susu keluar balik sikit2. Ain royak, basah sokmo baju Afiq sebab kena susu. Jururawat klinikal sudah datang baiki, tapi masih bocor. Tak tahu lah hari jumaat & sabtu ni, sebab jururawat klinikal tu tak kerja hujung minggu (dia kerja office hours only) dan misi di wad tak reti nak buat. Harap-harap tiada masalah.
Nota: Kali ni, aku cuba update blog AbuHakimi dan Mamatuk. Entah berjaya atau tidak, kita akan lihat.
Wassalam
 

Tuesday, 27 September 2011

Status Afiq 26/09/11 (Isnin)

Assalamualaikum,
Update status Afiq 26/09/11 (Isnin)
Hari ni sibuk dengan audit, so sempat sekejap je singgap di hospital.
1) Afiq demam, suhu sampai 40 celcius. Tapi dalam pukul 8 mlm tu dah tak demam dah.
2) Afiq nampak lemah, so doktor masukkan darah sikit pukul 7 ptg
3) Esok, 28/09/11, HKB akan buat house visit ke rumah di kemumin untuk evaluate approval wak balik Afiq. Aku tak clear apa criteria untuk approval. Nanti esok aku tanya. Apa-apa pun, aku dah survey (survey sahaja, tak buat apa lagi) aircon dan dah tanya tuan rumah pasal nak tambah electrical point dalam bilik tidur. Sebabnya, hari tu MO wad 4  (Dr Shahiniz) royak salah satu criteria ialah kena ada socket wall khas untuk mesin oksigen (tak guna extension). Aircon tu untuk keselesaan Afiq la, sebab rumah banyak habuk.
 
Wassalam.

Friday, 23 September 2011

Status terkini Kimi dan Afiq

Assalamualaikum,
Dah lama tak update blog,
Kali ni cuma nak ringkas je, sekarang ni sibuk dengan external auditors.
Kimi
Nampak Kimi tengah ralit baca buku, ingatkan buku apa. Rupanya buku Falsafah Hidup, karangan Hamka. Fuh! Bila besar ni, nak jadi Professor ko?
 
 
Afiq
 
Afiq dah start minum susu melalui tiub di perut, start Rabu baru ni. Alhamdulillah, dah tak ada kes terjeluok susu, therefore dah tak ada kes biru/pucat sebab lemas susu masuk dalam hidung.
Cuma yang merungsingkan, Afiq nampak tidak aktif (nampak letih). Mungkin sebab dia demam sikit (dahi dia panas sikit).
 
Wassalam

Sunday, 18 September 2011

Afiq, after operation

Ni gambar afiq, 2jam selepas operation. Nampak macam tgh koya, mungkin kesan morfin.

Gastrostomy berjalan lancar

Alhamdulillah, gastrostomy berjalan lancar. Afiq masuk dewan bedah sblm pukul 11 dan keluar pukul 4.

Thursday, 15 September 2011

Gastrostomy 18/0911 (tak confirm lagi)

Assalamualaikum,
Update Afiq 15/09/11 (Khamis)
Tadi pakar bedah mari, jumpa Ain (aku kerja hari ni). Doktor pakar bedah tu inform, secara tentativenya, gastrostomy akan dibuat pada Ahad ni, 18/09/11. Walaubagaimana pun, tak boleh confirm lagi sebab bergantung kepada operation-operation lain pada hari tu siap pukul berapa.
Takper, sabtu ni doktor nak mari lagi. Mungkin boleh dapat estimate yang lebih tepat.