Friday 7 October 2011

Status Afiq 07/10/11 (Jumaat)

Assalamualaikum,
Jumaat 07/10/11, 10.00 malam. Umur Afiq hari ni = 72 hari.
Afiq hari ni dah tak demam dah. Demam kemarin sampai kena masuk ubat ikut punggung, lepas tu tambah pulak sirap (ubat demam jugak la, bukan air sirap). Jeluok tu masih jeluok jugak; banyak kali jugak kemarin dan hari ni. Boleh la kata at least 3 kali (3 kali hok masa aku tunggu sementara Ain semaye atau ke tandas; tak tahu lah masa hok aku takdok).
Hari ni aku pergi HKB untuk ambil dokumen-dokumen yang masih tak siap kemarin. Alhamdulillah, semua sudah siap. Tapi yang tak sedapnya, ada arahan tambahan daripada doktor untuk Afiq masuk wad pulak hari Selasa dan Rabu ni, untuk CT Scan.
Hari ni masa gi ambik dokumen tu, amik sekali supply untuk home nursing, macam dressing, suction tube, swab, etc. Boleh la tahan 2,3 hari. Nanti kena gi cari sendiri la di farmasi.
Hari ni, buat kali pertama, kita orang try pakai suction machine hok beli (RM 350) hari tu. Suction muntah/jelouk afiq dalam mulut dan hidung. It works!! Lega. Kalau tak, naya (bazir duit) dan kesian ko Afiq. Hari tu masa beli, unit (equipment) ada tapi tak ada suction tube, so tak leh nk test. Masa beli hari tu kira gamble jer. Kira desperate la untuk dptkan approval discharge Afiq semasa cuti raya puasa hari tu. Nanti lain kali aku post gambar suction machine tu.
OK la, esok update lagi. Esok nak gi cari aircond. Aiman kata hitachi OK. Nanti aku gi tanya. Kontraktor dok rekomen brand hok mahal-mahal.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment