Friday 2 September 2011

Status Afiq 02/09/11

Assalamualaikum,
02/09/11  (Jumaat)
Hari ni ptg baru gi spital sebab pagi tadi ada rombongan  merisik dan menanda Hafizah. Alhamdulillah, majlis berjalan lancar dan tarikh dah ditetapkan. Majlis akan nikah akan diadakan pada 02/12/11 (Jumaat) dan kenduri sebelah pengantin perempuan pada 03/12/11 (Sabtu) manakala majlis sebelah pengantin lelaki pada 10/12/11 (Sabtu). Separate posting for this later.

Hari ni ramai mari ke spital. Hafiz, Hafizah, Kak Chah & Abe Man, Kak Yah & Abe Nik. TQ all kerana menceriakan suasana.

Hari ni dah dapat maklumat nama ubat yang masuk melalui IV drip - glycopyrrollate. Order special untuk Afiq. Orang lain tak pakai. Indication dan contra-indication - aku belum cari dalam net. Nanti esok aku cari dan update dalam blog. Kalau dalam bahasa farmasi (aku kan kerja kilang farmasi), indication maknanya bila atau simptom apa yang membolehkan ubat ini diberikan kepada pesakit. Contraindication - opposite meaning la weh.

Hari ni atau esok kena tanya doktor,
1) boleh ke Afiq isap puting
2) apa sebenarnya yg doktor nk buat Ahad ni
3) apa yang menyebabkan Afiq batuk. Recently, sejak 2,3 hari lepas, Afiq banyak batuk. Co-incide dengan Afiq dapat ubat kahak?

Doktor tak singgah langsung di katil Afiq hari ni. Why oh why??

Lastly, terima kasih kepada yang memberi sumbangan belanja. Maklumla, sejak Afiq masuk hospital ni, belanja gi mari tu banyak jugak lah. Minyak kereta saja RM40 untuk 3 hari. 1 minggu easily covered 500km or more. Dah sampai Tampin tuh.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment