Sunday 28 August 2011

Afiq masuk wad semula 26/8/11 - part 1

Assalamualaikum,

Dah lama tak update blog - kalut sikit 2,3 hari ni. Ni cuma nk update apa yang dah berlaku sejak Afiq discharge.

2 hari lepas, lepas Asar, Afiq nampak pucat (nanti aku upload gambar). Teorinya, mungkin pernafasan terganggu disebabkan kahak banyak dan Afiq tidak disuction sejak keluar wad. Di rumah, belum ada mesin suction.

So, kita buat keputusan untuk cari klinik yang ada mesin suction untuk buat suction.

Lepas buka puasa, immediately kita pergi ke klinik. Mula-mula ke klinik perdana pasir tumbuh. Tanya dekat kaunter reception, dia kata mesin ada tapi tak tahu functioning ke tidak sebab dah lama tak pakai dan doktor akan sampai 8.30mlm.

Dalam pukul 8.45, doktor (doktor locum, rupa macam singh sikit) sampai. lepas doktor interview lebih kurang, doktor tengok2 mesin suction, rupanya mesin tu tak functional. Cable power pun takde (missing). Doktor nasihatkan segera ke hospital sebab dah pucat.Sebelum keluar, doktor aspirate saluran OG tu (aspirate - tarik keluar baki dalam tube, nak tengok hadam ke tidak susu), tengok2 ada ~ 3ml. Afiq last sekali menyusu tadi pukul 6.

Aku call klinik Hafizah - confirmed mesin ada tapi doktor bertugas doktor locum yang tak tahu cara guna. Kerani tu suggest datang esok. Pelik sungguh suggestion tu. Tarak pikir ke?? Malas aku nk layan org macam ni.

Immediately kita bertolak ke klinik TMC, tapi malangnya klinik tutup. Sebab hari jumaat kot.

So, terus ke HKB.

To be continued in part 2

No comments:

Post a Comment