Monday 29 August 2011

Afiq masuk wad semula 26/8/11 - part 3

Assalamualaikum,
Ni part 3 - di HKB (wad).
Apabila sampai di wad 4, banyak persoalan di kepala. Aku, ain dan Afiq ni masi HKB sehelai sepinggang. Tok bowok gapo pun sebab objektif asalnya nk gi suction sahaja. Pampers, susu, baju, makanan. Adakah wad 4 akan beri semua tu?
Bila diajukan pertanyaan tu kepada misi, dengan tidak rasa kesihan langsung, dia kata semua tu tak disediakan. Kena gi beli sendiri. Masa tu, rasa menyirap darah. Dengan cara yang 'berhemah', aku tegur misi - 'takkan saya nak balik rumah 40 kilometer hanya nak ambil susu dan pampers? Takkan beli nak gi beli sedangkan ni dah pukul 12.30 malam, dan lagipun saya dah beli banyak stock dan semuanya ada di rumah?'
Nasib baik dia berfikir pahtu baru respon - 'OK lah, nanti saya mintak wad 2 sediakan susu'. Pahtu dia suruh sorang HA tu gi ambik susu. Tunggu punya tunggu, lambat sangat HA ni nak bergerak sedangkan ni dah dekat pukul 1 pagi dan Afiq last sekali minum susu pukul 6 ptg. Lapar la anak.
Bila aku gi wad 2 untuk ambil susu, misi di wad 2 ni suruh aku ambil/minta syringe di wad 4. Hishhhh!!! Birokratik atau bengong ni??!! Aku tak paham!! Sepatutnya pekerja di bidang kesihatan (health care) ni, samada medical atau pharmaceutical atau medical device, priority utama adalah pesakit. Takperla, aku malas nk komen, aku terus balik ke wad 4, wi susu ke Ain untuk susukan Afiq.

Ada lagi aku nk tulis, tapi biar setakat ni dulu. Esok pagi2 lagi kena wak mari susu, pampers, dan lain-lain keperluan untuk Afiq dan Ain. Mlm ni, nasib baik dalam beg galas tu ada stokin, kain sarung dan baju. Boleh la Ain pakai mlm ni sementara esok pagi wak mari brg2 keperluan.

Wassalam

No comments:

Post a Comment